هیچ انگیزه ای جز حمایت از تولید در شرایط کنونی نداریم

قزوین- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در شرایط کنونی هیچ انگیزه ای به جز حمایت همه جانبه از تولید کارآمد و تحقق اشتغال مولد و پایدار نداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن روز چهارشنبه با حضور محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران، داود محمدی و سیده حمیده زرآبادی نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، حجت الاسلام نورالله قدرتی رئیس کل دادگستری، محمد قاسمی دادستان قزوین، منوچهر حبیبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی از مسئولان و صنعتگران در سالن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد.

محسن صالحی نیا در این مراسم اظهار کرد: تعامل، هماهنگی و وفاق در استان قزوین بسیار خوب است با درخواست‌های متعددی در اجرای طرح‌های توسعه روبرو هستیم که ارزشمند است.

وی افزود: شاخص‌هایی که استان قزوین در تولید و توسعه سرمایه گذاری واحدها دارد در سطح کشور نمونه و قابل تحسین است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: کمتر صنعتی در استان داریم که طرح توسعه نداشته باشد، در قزوین ۱۶ شهرک صنعتی وجود دارد که ۲‌.۵ درصد کشور را تشکیل می‌دهد.

وی یادآور شد: استان قزوین ظرفیت صنعتی بالایی دارد و عمده صنایع شکل گرفته «شوینده‌ها، قطعه سازی، کاشی و سرامیک، شیمیایی و …» در بین استان‌های دیگر سرآمد هستند.

صالحی نیا بیان کرد: صنعت و تولید ممکن است با فرازو فرود مواجه شود و طبیعی است تولید کننده محیطی آرام، نقدینگی و مواد اولیه می‌خواهد تا کار را با قدرت ادامه دهد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: امروز با شرایطی که ایجاد شده باید بتوانیم توانمندی‌های خود را شناسایی کنیم و نهضت ساخت داخل را راه اندازی کنیم در نمایشگاه صنعت که در تهران داریم نیازها و توانمندی‌ها عرضه خواهد شد.

وی اظهار کرد: هیچ صنعت کوچکی بدون قرار گرفتن در زنجیره صنایع بزرگ نمی‌تواند به پویایی و شکوفایی برسد و همه باید در زنجیره تأمین قرار گیرند.

صالحی نیا بیان کرد: همه باید به زیرساخت‌ها توجه کنیم، ستاد تسهیل استان‌ها قانونی شده و دستگاه‌های اجرایی باید تصمیم بگیرند و مصوبات را اجرایی کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: در فرایند جذب تسهیلات اگر موفق باشید می‌توانید تسهیلات بیشتری بگیرید هیچ محدودیتی در پرداخت تسهیلات نداریم.

وی تصریح کرد: شرکت‌هایی که کوچک و متوسط هستند باید در کارگروه‌ها جدی گرفته شود، حمایت ما از تأمین تسهیلات، سرمایه در گردش و نوسازی و بازسازی جدی است.

صالحی نیا با بیان اینکه در شرایط کنونی هیچ انگیزه‌ای به جز حمایت همه جانبه از تولید کارآمد و تحقق اشتغال مولد و پایدار نداریم، افزود: در قزوین نیروی انسانی و کارآفرینان بزرگ و خوبی دارید و ما هم تلاش می‌کنیم حمایت لازم را انجام دهیم.

در پایان این مراسم از یک واحد ایثارگر نمونه، ۲۱ واحد نمونه صنعتی، یک واحد نمونه معدنی، سه واحد پیشکسوت نمونه صنعتی و معدنی، ۲ واحد مکتشف بهره بردار نمونه معدنی، یک بانوی کارآفرین، سه واحد فنی و مهندسی دانش بنیان و تحقیق و توسعه تجلیل به عمل آمد.

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
×

پشتیبانی آنلاین فروشگاه بهرنگ

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟