چگونه گرفتگی توالت را برطرف کنیم؟

گرفتگی چاه توالت فرنگی اتفاقی است که شاید برای همه ما پیش آمده باشد. اصلا اوضاع خوبی نیست وقتی با کاسه پر از فاضلاب که دارای بو و ظاهری بد است روبه رو شویم. در این مقاله قصد داریم شما را با چند روش برای رفع گرفتگی چاه آشنا کنیم.

گرفتگی چاه توالت فرنگی

در ابتدا باید بدانید که علت گرفتگی چاه فرنگی چیست. به طور کلی گرفتگی چاه ها به دلایلی مشابه رخ می دهد که راه حل های ساده ای هم دارند. در ادامه به توضیح این دلایل می پردازیم. معمولا 90 درصد گرفتگی های چاه توالت فرنگی به علل زیر مربوط است:

  • گرفتگی توالت فرنگی با دستمال کاغذی
  • گرفتگی توالت فرنگی با مدفوع
  • گرفتگی توالت فرنگی با اشیا
  • گرفتگیتوالت فرنگی به جهت پر شدن چاه فاضلاب

 چند روش خانگی برای باز کردن چاه توالت فرنگی

گرفتگی لوله به دلیل هر یک از موارد بالا که پیش بیاید ناخوشایند است و باید خیلی سریع رفع شود. ما در اینجا قصد داریم چند روش خانگی برای باز کردن چاه توالت به شما آموزش دهیم تا بتوانید به راحتی از شر این دردسر خلاص شوید.

رفع گرفتگی با مدفوع

یکی ار راحت ترین روش های رفع گرفتگی چاه با مدفوع، استفاده از آب داغ با مایع شوینده است. در این روش شما باید مقداری آب گرم داخل کاسه توالت فرنگی بریزید. همزمان مقداری پودر لباس شویی یا مایع ظرفشویی را به آن اضافه کنید. کمی اجازه دهید تا سطح آب کم شود بعد با تلمبه دستی چند ضربه به انتهای کاسه وارد کنید. سپس دوباره همین کار را تکرار کنید تا سطح آب کامل پایین برود و گرفتگی برطرف شود. در این روش آب گرم باعث نرم شدن مدفوع و ماده شوینده باعث تجزیه شدن مدفوع می شوند و به راحتی گرفتگی با مدفوع را باز می کنند. فقط دقت داشته باشید آب جوش داخل کاسه توالت فرنگی نریزید که باعث ترک خوردن چینی کاسه می شود.

رفع گرفتگی چاه توالت فرنگی با دستمال کاغذی

اکثر اوقات افراد می گویند به دلیل بزرگ بودن دهانه ورودی چاه توالت فرنگی، فکر نمی کردند که انداختن دستمال داخل توالت فرنگی مشکلی پیش بیاورد. جالب است بدانید که اکثر گرفتگی ها بر اثر انداختن همین دستمال ها و نوارهای بهداشتی است. روش های مختلفی برای باز کردن گرفتگی توالت فرنگی با دستمال وجود دارد که به آن ها اشاره می کنیم.

رفع گرفتگی چاه فرنگی با دستمال کاغذی توسط مواد شوینده، آب گرم و تلمبه دستی که باید مانند روش قسمت قبل عمل شود. روش بعدی رفع گرفتگی با جوش شیرین، سرکه و آب گرم به این ترتیب که نصف استکان جوش شیرین، یک لیوان آب و یک لیوان سرکه را با آب گرم داخل کاسه توالت بریزید. صبر کنید تا واکنش شیمیایی بی خطری انجام شود و بعد از گذشت حدود یک ساعت با آب گرم فراوان توالت را بشورید تا گرفتگی کامل رفع شود. روش بعدی رفع گرفتگی با قلاب لباس است. به این صورت که تمام قسمت های جا لباسی را صاف کرده و فقط سر آن را مانند قلاب خمیده کنید و بعد توسط آن، تمام گرفتگی های چاه را که باعث مسدود شدن آن شده را بیرون بکشید و بعد با آب فراوان بشویید.

فنر لوله بازکنی جهت برطرف کردن گرفتگی چاه فرنگی

شایان ذکر است اگر با روش های بالا به نتیجه نرسیدید یا به طور کلی به دنبال باز کردن گرفتگی چاه توالت فرنگی خود با روش های خانگی که در بالا توضیح دادیم نیستید و به دنبال روشی راحت و بی درد سر برای خودتان می گردید، راه دیگری هم وجود دارد. یا اگر گرفتگی توالت فرنگی با اشیایی سخت و یا بر اثر پر شدن چاه فاضلاب باشد، تمیزترین و سریع ترین روش، استفاده از فنر های لوله باز کنی است. خیلی راحت با یک تماس به مراکز مخصوص این کار می توانید از شر گرفتگی توالت منزلتان خلاص شوید.

خوب است بدانید برعکس روش های دیگری که مخصوص برطرف کردن گرفتگی خاص هستند. فنر لوله باز کن در باز کردن تمام گرفتگی ها کاربرد دارد. در این روش ابتدا فنر را از لوله فاضلاب وارد می کنند سپس دستگاه را روشن می کنند. به این صورت که فنر در طول مسیر حرکت می کند. این عمل هرچه که باعث مسدود شدن مسیر فاضلاب باشد را خرد کرده و با فشار آب به داخل چاه فاضلاب می ریزد.

کلام آخر

به طور کلی گرفتگی چاه توالت فرنگی معضلی است که ممکن است در هر مکان و زمانی برای همه ما پیش بیاید. زیرا اگر حتی چیزی هم داخل لوله توالت فرنگی نیفتاده باشد، ممکن است بعد از سال ها استفاده از آن، مواد زائد ایجاد رسوب کنند و باعث گرفتگی مسیر شوند. گروه بهرنگ سعی در آشنایی شما با رفع این مشکل داشتند. تا شاید بتوانند با این نکات به شما عزیزانی که از توالت های فرنگی استفاده می کنید و دچار مشکل گرفتگی چاه آن شدند، کمکی کرده باشند.

 

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
×

پشتیبانی آنلاین فروشگاه بهرنگ

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟